Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70864
Title: Diagnóstico de la situación actual de las empresas queseras en el sector turístico
Authors: Almeida Santana, Arminda 
Moreno Gil, Sergio 
UNESCO Clasification: 531290 Economía sectorial: turismo
Keywords: Queserías
España
Estrategias de marketing
Diversificación del producto
Cheese companies, et al
Issue Date: 2018
Journal: Turismo. Revista de Estudios de Turismo de Canarias y Macaronesia 
Abstract: El presente estudio posibilita la realización de un análisis de situación preliminar de las queserías y su actividad turística, mediante un análisis muestral de 24 empresas en cuatro comunidades autónomas: Canarias, Cataluña, Extremadura y País Vasco. La información obtenida posibilita comprender la situación de partida de las empresas y esbozar unas líneas estrategias para el desarrollo del producto turístico y su comercialización por parte de las empresas queseras, potenciando su innovación y diversificación.
The present study makes it possible to carry out a preliminary situation analysis of the cheese factories and their tourism activity, through a sample analysis of 24 companies in four autonomous communities: Canarias, Cataluña, Extremadura and País Vasco. The information obtained makes it possible to understand the starting situation of the companies and outline strategies for the development of the tourist product and its marketing by the cheese companies, enhancing their innovation and diversification
URI: http://hdl.handle.net/10553/70864
ISSN: 1889-0326
Source: Turismo. Revista de Estudios de Turismo de Canarias y Macaronesia [ISSN 1889-0326], n. 7, p. 65-86
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (1,9 MB)
Show full item record

Page view(s)

61
checked on Sep 30, 2023

Download(s)

203
checked on Sep 30, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.