Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/59293
Title: Nuevas propuestas didácticas para la ensañanza del romancero tradicional en Canarias
Authors: Cáceres Lorenzo, María Teresa 
UNESCO Clasification: 6202 Teoría, análisis y crítica literarias
Keywords: Estrategias docentes
Romancero Tradicional
Literatura Canaria
Educational strategies
Traditional Hispanic Ballad, et al
Issue Date: 2001
Journal: El Guiniguada 
Abstract: El romancero tradicional ofrece muchas posibilidades a los docentes. Es idóíneo como material curricular, por la gran riqueza de materiales que posee, por su cercanía a la estética y a la cultura del alumno y porque entre sus versos encontramos numerosos ejemplos de la unión de cuestiones literarias, iinguísticas y sociales
The traditional Hispanic Ballad offers many possibilites to educators. It is suitable as an educational tool for the great amount of material that possesses, for its prosimity to aesthetics and students' interests. Reading its verses we find numerous examples of the connection which exists among the iiterary, linpistic and social issues.
URI: http://hdl.handle.net/10553/59293
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610] (10), p. 25-44
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=295347
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (642,57 kB)
Show full item record

Page view(s)

3
checked on Jun 20, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.