Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/5783
Title: La formación docente para el uso de las tecnologías de la información y de la comunicación
Other Titles: Teaching Training For The Use Of Information And Communication Technologies
Authors: Fontán Montesinos, Mª Teresa 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Keywords: Formación del profesorado
Didáctica
Currículo
Investigación
Teacher Training, et al
Issue Date: 2005
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Desde un punto de vista fundamentalmente didáctico se analiza la formación docente para el uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC). Las condiciones de interdisciplinariedad en los ámbitos de formación, interrelación teoría y práctica, coherencia didáctica e investigación, definen las estrategias tanto para la formación del profesorado en TIC como para su utilización e integración curricular.
The use of information and communication technologies (ICT) in teacher training is focused here from a pedagogic perspective. The interdisciplinary conditions in the teaching field, the relationship between theory and practice, teaching practice coherence and research: all these factors give form to new strategies, both for teacher training in ICT and their use and curricular implementation.
URI: http://hdl.handle.net/10553/5783
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.14, 2005, p. 103
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.14, 2005 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (168,98 kB)
Show full item record

Page view(s)

76
checked on Sep 10, 2022

Download(s)

856
checked on Sep 10, 2022

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.