Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/5783
Title: | La formación docente para el uso de las tecnologías de la información y de la comunicación | Other Titles: | Teaching Training For The Use Of Information And Communication Technologies | Authors: | Fontán Montesinos, Mª Teresa | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía | Keywords: | Formación del profesorado Didáctica Currículo Investigación Teacher Training, et al |
Issue Date: | 2005 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | Desde un punto de vista fundamentalmente didáctico se analiza la formación docente para el uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC). Las condiciones de interdisciplinariedad en los ámbitos de formación, interrelación teoría y práctica, coherencia didáctica e investigación, definen las estrategias tanto para la formación del profesorado en TIC como para su utilización e integración curricular. The use of information and communication technologies (ICT) in teacher training is focused here from a pedagogic perspective. The interdisciplinary conditions in the teaching field, the relationship between theory and practice, teaching practice coherence and research: all these factors give form to new strategies, both for teacher training in ICT and their use and curricular implementation. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/5783 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.14, 2005, p. 103 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 2ª Etapa. n.14, 2005 Artículos |
Page view(s)
111
checked on Jan 24, 2024
Download(s)
1,159
checked on Jan 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.