Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/113224
Título: Teaching organic nomenclature for highschool students during COVID-19 pandemic
Autores/as: Serrano Herrera, Alberto
Revuelta Peña, Fabio
Clasificación UNESCO: 23 Química
5802 Organización y planificación de la educación
Palabras clave: Organic Chemistry
Web-based learning
Nomenclature
Fecha de publicación: 2021
Editor/a: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) 
Conferencia: VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2021) 
Resumen: In this work, we present the challenging experience of teaching organic nomenclature for high-school students during COVID-19 pandemic in Spain. Like in most places all over the world, the class-based teaching and learning was abruptly disrupted, and then all the methodologies had to be quickly adapted to a new remote format, mainly based on two virtual hubs in our case: MS Teams and EDpuzzle. Despite all the obstacles encountered, according to the students’ scores and opinions, the learning process was eventually quite remarkable.
URI: http://hdl.handle.net/10553/113224
ISBN: 978-84-09-35708-6
Fuente: Libro de Actas de las VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 18 y 19 de noviembre de 2021, p. 163-170
Colección:Actas de congresos
Adobe PDF (782,74 kB)
Vista completa

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.