Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/113224
Título: | Teaching organic nomenclature for highschool students during COVID-19 pandemic | Autores/as: | Serrano Herrera, Alberto Revuelta Peña, Fabio |
Clasificación UNESCO: | 23 Química 5802 Organización y planificación de la educación |
Palabras clave: | Organic Chemistry Web-based learning Nomenclature |
Fecha de publicación: | 2021 | Editor/a: | Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC) | Conferencia: | VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2021) | Resumen: | In this work, we present the challenging experience of teaching organic nomenclature for high-school students during COVID-19 pandemic in Spain. Like in most places all over the world, the class-based teaching and learning was abruptly disrupted, and then all the methodologies had to be quickly adapted to a new remote format, mainly based on two virtual hubs in our case: MS Teams and EDpuzzle. Despite all the obstacles encountered, according to the students’ scores and opinions, the learning process was eventually quite remarkable. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/113224 | ISBN: | 978-84-09-35708-6 | Fuente: | Libro de Actas de las VIII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 18 y 19 de noviembre de 2021, p. 163-170 |
Colección: | Actas de congresos |
Visitas
74
actualizado el 20-abr-2024
Descargas
83
actualizado el 20-abr-2024
Google ScholarTM
Verifica
Altmetric
Comparte
Exporta metadatos
Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.