Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/74167
Title: | Del Proyecto ERA a las experiencias de las Comunidades Autónomas : avances en el desarrollo de Sistemas de Reconocimiento, Evaluación y Acreditación de Competencias | Other Titles: | Since Era Project to Autonomic Communities: Advance in the Thevelopment of Competences Accreditation, Evaluation and Recognition Systems | Authors: | Miranda Santana, Cristina Martín Pérez, Arcadia |
UNESCO Clasification: | 531204 Educación 5802 Organización y planificación de la educación |
Keywords: | Accreditation Evaluation And Recognition Systems Professional Competences Evaluation Competences Methods Of Accreditation, et al |
Issue Date: | 2009 | Journal: | Revista española de Orientación y Psicopedagogía | Abstract: | The development of evaluation, recognition and accreditation of competences system in Spain hasn't got any official recognition, despite having had some work done in this area. This article shows the different experiences achieved up to now in Spain, analyzing how the works developed in the Autonomic Communities follow the guidelines developed in the accreditation, recognition and evaluation project (ERA), providing some conclusions which may serve as a guidance in the conceptualisation and practice in the development of this system. El desarrollo de los sistemas de reconocimiento, evaluación y acreditación de competencias en España no tiene carácter oficial, aún así se han realizado algunas experiencias. Este artículo presenta las diferentes tentativas que hasta el momento se han realizado en España, analiza cómo las experiencias implementadas por las Comunidades Autónomas mantienen las líneas desarrolladas en ERA (Proyecto de evaluación, reconocimiento y acreditación) y aporta algunas conclusiones que pueden orientar la conceptualización y el desarrollo práctico de estos sistemas. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/74167 | ISSN: | 1989-7448 | DOI: | 10.5944/reop.vol.20.num.3.2009.11499 | Source: | Revista española de Orientación y Psicopedagogía [ISSN 1989-7448], v. 20 (3), p. 238-250, (2009) |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
118
checked on May 11, 2024
Download(s)
106
checked on May 11, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.