Please use this identifier to cite or link to this item: https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/72389
Título: Facilitating The Process Of Teaching/Learning Writing In The Second Language: Training Translation Students To Face A Global Imperative
Autores/as: Clouet , Richard 
Clasificación UNESCO: 570111 Enseñanza de lenguas
Palabras clave: Writing
English As A Foreign Language
Translation
Escritura
Inglés como lengua extranjera, et al.
Fecha de publicación: 2008
Publicación seriada: Revista de Filología de la Universidad de La Laguna 
Resumen: This paper will address the teaching of writing in the second language within a translator training programme. The major focus is on an interactive process approach designed to gradually guide the learners towards autonomy by encouraging them to consider three essential components when writing: the writer, the reader, and the text, as writing always involves writers making choices in determined social contexts.
Este artículo propone una metodología para enseñar a escribir en la segunda lengua dentro de un programa de formación de traductores. Se basa sobre todo en un proceso interactivo diseñado para guiar a los estudiantes hacia una mayor autonomía de modo gradual. Se intentará que, al escribir, tengan en cuenta tres perspectivas esenciales: la de la escritura, la de la lectura y la del texto, puesto que escribir siempre conlleva la toma de decisiones en función de contextos sociales determinados
URI: https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/72389
ISSN: 0212-4130
Fuente: Revista De Filologia De La Universidad De La Laguna [ISSN 0212-4130], v. 26, p. 21-29, (Enero 2008)
Colección:Artículos
miniatura
Adobe PDF (166,91 kB)
Vista completa

Page view(s)

122
checked on Mar 1, 2025

Download(s)

21
checked on Mar 1, 2025

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.