Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/72389
Title: Facilitating The Process Of Teaching/Learning Writing In The Second Language: Training Translation Students To Face A Global Imperative
Authors: Clouet , Richard 
UNESCO Clasification: 570111 Enseñanza de lenguas
Keywords: Writing
English As A Foreign Language
Translation
Escritura
Inglés como lengua extranjera, et al
Issue Date: 2008
Journal: Revista de Filología de la Universidad de La Laguna 
Abstract: This paper will address the teaching of writing in the second language within a translator training programme. The major focus is on an interactive process approach designed to gradually guide the learners towards autonomy by encouraging them to consider three essential components when writing: the writer, the reader, and the text, as writing always involves writers making choices in determined social contexts.
Este artículo propone una metodología para enseñar a escribir en la segunda lengua dentro de un programa de formación de traductores. Se basa sobre todo en un proceso interactivo diseñado para guiar a los estudiantes hacia una mayor autonomía de modo gradual. Se intentará que, al escribir, tengan en cuenta tres perspectivas esenciales: la de la escritura, la de la lectura y la del texto, puesto que escribir siempre conlleva la toma de decisiones en función de contextos sociales determinados
URI: http://hdl.handle.net/10553/72389
ISSN: 0212-4130
Source: Revista De Filologia De La Universidad De La Laguna [ISSN 0212-4130], v. 26, p. 21-29, (Enero 2008)
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (166,91 kB)
Show full item record

Page view(s)

62
checked on Sep 3, 2022

Download(s)

6
checked on Sep 3, 2022

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.