Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/72042
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMartínez Sariego, Mónica Maríaen_US
dc.date.accessioned2020-05-05T15:12:20Z-
dc.date.available2020-05-05T15:12:20Z-
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.issn2174-7822en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/72042-
dc.description.abstractIn this paper a creative-writing activity for college students based on plots and characters from masterpieces of world literature is described and assessed. Each student chooses a character from classic fiction and writes a literary text (such as diary entries or a collection of letters), taking his or her narrative universe as a starting point. The purpose of the exercise was, in short, to carry out an exercise of transfictionality (as proposed by Saint-Gelais, 2011). This activity, which represents the third phase of a larger project, shows the applicability of fan-fiction as an inspiring teaching tool in the literary classroom.en_US
dc.description.abstractEn este trabajo describimos y valoramos una actividad de escritura creativa para estudiantes universitarios inspirada en los argumentos y personajes de obras maestras de la literatura universal. Cada estudiante elige un personaje clásico y redacta un texto literario (entradas de diario, epistolario), asumiendo su universo narrativo. Se trata, en definitiva, de llevar a cabo un ejercicio de transficcionalidad (en el sentido de Saint-Gelais, 2011). Integrada en un proyecto más amplio, del que constituye la tercera fase, la actividad ilustra cómo el fan-fiction puede convertirse, en el aula de literatura, en una poderosa herramienta didác-tica y en elemento de motivación.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofRevista Electronica De Investigacion Docencia Y Creatividad-Docreaen_US
dc.sourceRevista Electronica De Investigacion Docencia Y Creatividad-Docrea [ISSN 2174-7822] (3), p. 20-28en_US
dc.subject570107 Lengua y literaturaen_US
dc.subject.otherCreative Writingen_US
dc.subject.otherFan-Fictionen_US
dc.subject.otherTransfictionalityen_US
dc.subject.otherWorld Literatureen_US
dc.subject.otherGeneration Yen_US
dc.subject.otherEscritura creativaen_US
dc.subject.otherFan-fictionen_US
dc.subject.otherTransiccionalidaden_US
dc.subject.otherLiteratura universalen_US
dc.subject.otherGeneración Yen_US
dc.titleEscritura creativa en el aula de literatura universal: una experiencia didácticaen_US
dc.title.alternativeCreative Writing In The World Literature Classroom: A Didactic Experienceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.isi000420407800002-
dc.description.lastpage28en_US
dc.identifier.issue3-
dc.description.firstpage20en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid3446538-
dc.description.numberofpages9en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Sariego, MMM-
dc.date.coverdateSeptiembre 2013en_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Estudios sobre humanismo, filología y pervivencia clásicas y literatura canaria-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Hispánica Clásica y de Estudios Árabes y Orientales-
crisitem.author.orcid0000-0002-7541-3147-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Hispánica Clásica y de Estudios Árabes y Orientales-
crisitem.author.fullNameMartínez Sariego, Mónica María-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (1,28 MB)
Show simple item record

Page view(s)

183
checked on Jan 27, 2024

Download(s)

597
checked on Jan 27, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.