Please use this identifier to cite or link to this item:
https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/72042
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Martínez Sariego, Mónica María | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-05-05T15:12:20Z | - |
dc.date.available | 2020-05-05T15:12:20Z | - |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.issn | 2174-7822 | en_US |
dc.identifier.other | WoS | - |
dc.identifier.uri | https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/72042 | - |
dc.description.abstract | In this paper a creative-writing activity for college students based on plots and characters from masterpieces of world literature is described and assessed. Each student chooses a character from classic fiction and writes a literary text (such as diary entries or a collection of letters), taking his or her narrative universe as a starting point. The purpose of the exercise was, in short, to carry out an exercise of transfictionality (as proposed by Saint-Gelais, 2011). This activity, which represents the third phase of a larger project, shows the applicability of fan-fiction as an inspiring teaching tool in the literary classroom. | en_US |
dc.description.abstract | En este trabajo describimos y valoramos una actividad de escritura creativa para estudiantes universitarios inspirada en los argumentos y personajes de obras maestras de la literatura universal. Cada estudiante elige un personaje clásico y redacta un texto literario (entradas de diario, epistolario), asumiendo su universo narrativo. Se trata, en definitiva, de llevar a cabo un ejercicio de transficcionalidad (en el sentido de Saint-Gelais, 2011). Integrada en un proyecto más amplio, del que constituye la tercera fase, la actividad ilustra cómo el fan-fiction puede convertirse, en el aula de literatura, en una poderosa herramienta didác-tica y en elemento de motivación. | en_US |
dc.language | spa | en_US |
dc.relation.ispartof | Revista Electronica De Investigacion Docencia Y Creatividad-Docrea | en_US |
dc.source | Revista Electronica De Investigacion Docencia Y Creatividad-Docrea [ISSN 2174-7822] (3), p. 20-28 | en_US |
dc.subject | 570107 Lengua y literatura | en_US |
dc.subject.other | Creative Writing | en_US |
dc.subject.other | Fan-Fiction | en_US |
dc.subject.other | Transfictionality | en_US |
dc.subject.other | World Literature | en_US |
dc.subject.other | Generation Y | en_US |
dc.subject.other | Escritura creativa | en_US |
dc.subject.other | Fan-fiction | en_US |
dc.subject.other | Transiccionalidad | en_US |
dc.subject.other | Literatura universal | en_US |
dc.subject.other | Generación Y | en_US |
dc.title | Escritura creativa en el aula de literatura universal: una experiencia didáctica | en_US |
dc.title.alternative | Creative Writing In The World Literature Classroom: A Didactic Experience | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/Article | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.isi | 000420407800002 | - |
dc.description.lastpage | 28 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | - |
dc.description.firstpage | 20 | en_US |
dc.investigacion | Artes y Humanidades | en_US |
dc.type2 | Artículo | en_US |
dc.contributor.daisngid | 3446538 | - |
dc.description.numberofpages | 9 | en_US |
dc.utils.revision | Sí | en_US |
dc.contributor.wosstandard | WOS:Sariego, MMM | - |
dc.date.coverdate | Septiembre 2013 | en_US |
dc.identifier.ulpgc | Sí | es |
dc.description.esci | ESCI | |
dc.description.dialnetimpact | 0,0 | |
dc.description.dialnetq | Q2 | |
item.fulltext | Con texto completo | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | GIR Estudios sobre humanismo, filología y pervivencia clásicas y literatura canaria | - |
crisitem.author.dept | Departamento de Filología Hispánica Clásica y de Estudios Árabes y Orientales | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0002-7541-3147 | - |
crisitem.author.parentorg | Departamento de Filología Hispánica Clásica y de Estudios Árabes y Orientales | - |
crisitem.author.fullName | Martínez Sariego, Mónica María | - |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
183
checked on Jan 27, 2024
Download(s)
597
checked on Jan 27, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.