Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/70413
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Montaner Villalba, Salvador | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-20T18:49:04Z | - |
dc.date.available | 2020-02-20T18:49:04Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 2340-8561 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10553/70413 | - |
dc.description.abstract | This paper presents Blogging as a tool to promote competence in written production in the English language. The application of Blogging in learning English for specific purposes (ESP) and, in particular, in teaching English at Vocational Training is analyzed, dealing with the area of English in the field of Tourism. We aim at verifying whether the students, who participated in the experiment, have improved their competence in written production through Blogging according to the principles by Project-Based Learning (PBL). | - |
dc.description.abstract | Este artículo presenta el blogging como herramienta para fomentar la competencia en producción escrita en lengua inglesa. Se analiza el uso del blogging en el aprendizaje del inglés para fines específicos y, en particular, en la enseñanza del inglés en la formación profesional, siendo la especialidad de inglés en el campo de la gestión de alojamientos turísticos. El objetivo del presente ensayo consiste en corroborar si el alumnado participante en la experimentación ha mejorado su competencia en producción escrita mediante el blogging según los postulados del aprendizaje basado en proyectos (ABP). | - |
dc.language | spa | - |
dc.relation.ispartof | LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos | - |
dc.source | LFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 25 (1), p. 173-192 | - |
dc.subject | 570107 Lengua y literatura | - |
dc.subject | 550510 Filología | - |
dc.subject.other | Teaching English for Specific Purposes | - |
dc.subject.other | Blogging | - |
dc.subject.other | Project-based learning | - |
dc.subject.other | Competence in written production | - |
dc.subject.other | Enseñanza de Inglés para fines específicos | - |
dc.subject.other | Aprendizaje basado en proyectos | - |
dc.subject.other | Competencia en producción escrita | - |
dc.title | Competencia en producción escrita en inglés para fines específicos mediante el blogging en un entorno de aprendizaje basado en proyectos | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.identifier.doi | 10.20420/rlfe.2019.292 | - |
dc.investigacion | Artes y Humanidades | - |
dc.type2 | Artículo | - |
dc.utils.revision | Sí | - |
dc.identifier.ulpgc | Sí | es |
dc.description.esci | ESCI | |
dc.description.dialnetimpact | 0,216 | |
dc.description.dialnetq | Q1 | |
dc.description.dialnetd | D2 | |
dc.description.erihplus | ERIH PLUS | |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | Con texto completo | - |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
38
checked on Dec 16, 2023
Download(s)
101
checked on Dec 16, 2023
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.