Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/5783
Title: | La formación docente para el uso de las tecnologías de la información y de la comunicación | Other Titles: | Teaching Training For The Use Of Information And Communication Technologies | Authors: | Fontán Montesinos, Mª Teresa | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía | Keywords: | Formación del profesorado Didáctica Currículo Investigación Teacher Training, et al |
Issue Date: | 2005 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | Desde un punto de vista fundamentalmente didáctico se analiza la formación docente para el uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC). Las condiciones de interdisciplinariedad en los ámbitos de formación, interrelación teoría y práctica, coherencia didáctica e investigación, definen las estrategias tanto para la formación del profesorado en TIC como para su utilización e integración curricular. The use of information and communication technologies (ICT) in teacher training is focused here from a pedagogic perspective. The interdisciplinary conditions in the teaching field, the relationship between theory and practice, teaching practice coherence and research: all these factors give form to new strategies, both for teacher training in ICT and their use and curricular implementation. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/5783 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.14, 2005, p. 103 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 2ª Etapa. n.14, 2005 Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.