Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/55180
Title: | Propuesta de plantilla de análisis de manuales ELE españoles desde 1986- 2016 | Other Titles: | Proposal of table analysis of manuals ELE editorials since 1980 to 2016 | Authors: | Pozo Díez, Mercedes del | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía 531204 Educación |
Keywords: | Análisis de manuales de ELE Comprensión lectora Textos literarios Competencia intercultural Analysis of manuals, et al |
Issue Date: | 2018 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | En el presente artículo nos proponemos a partir de la documentación existente, la
elaboración de una plantilla que sirva como modelo de análisis de manuales de
español como lengua extranjera (ELE). Para este cometido hemos llevado a cabo una
exploración de los estudios cuyo objeto es la observación de los aspectos didácticos
centrados en los elementos cercanos a los textos literarios (TL). El corpus elegido
comprende los manuales del mercado editorial español publicados desde 1980 hasta
2016 con el objeto de señalar tanto las fortalezas como las carencias didácticas de
dichos manuales. The purpose of the present article is to elaborate a template that serves as a model for the analysis of Spanish as a foreign language (ELE) manuals. Based on the existing documentation on this topic, we have carried out an exploration of those studies aimed to observe didactic aspects focused on elements concerning literary texts (TL). The chosen corpus includes commercially available Spanish manuals published between 1980 and 2016, in order to point out both, the strengths and the didactic weaknesses of these manuals. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/55180 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610], v. 27, p. 99-114 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
41
checked on Mar 2, 2024
Download(s)
19
checked on Mar 2, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.