Please use this identifier to cite or link to this item:
https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/55174
Title: | Orientación y tecnología en el siglo XXI: implicaciones para la Universidad | Other Titles: | Guidance and digital technology in the 21st century: Implications for the University | Authors: | Alemán Ramos, Pedro Francisco | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía 531204 Educación |
Keywords: | Innovación Competencias Universidad Orientación Tecnología digital, et al |
Issue Date: | 2018 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | El objetivo del presente artículo es proponer un modelo de integración de la
tecnología digital y la orientación en el ámbito de la educación. Para este fin, se
relacionan los Entornos Personales de Aprendizaje (PLE) y la Activación del
Desarrollo Vocacional y Personal (ADVP). La utilización de este modelo de
innovación educativa en el ámbito universitario permitiría dar respuesta a los retos
sociales y del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) a través de la
adquisición de competencias para el desarrollo personal auto-dirigido. The aim of the article is to propose a model of integration of digital technology and guidance in the field of education. For this purpose, it relates the Personal Learning Environments (PLE) and the Activation of Vocational and Personal Development (ADVP). he use of this model of educational innovation in the university environment would allow responding to social challenges and the Higher Education Area (EHEA) through the acquisition of competences for self-directed personal development. |
URI: | https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/55174 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610], v. 27, p. 23-33 |
Appears in Collections: | Artículos |
WEB OF SCIENCETM
Citations
1
checked on Feb 25, 2024
Page view(s)
77
checked on May 4, 2024
Download(s)
21
checked on May 4, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.