Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/55174
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlemán Ramos, Pedro Franciscoen_US
dc.date.accessioned2019-03-25T18:38:14Z-
dc.date.available2019-03-25T18:38:14Z-
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn0213-0610en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/55174-
dc.description.abstractEl objetivo del presente artículo es proponer un modelo de integración de la tecnología digital y la orientación en el ámbito de la educación. Para este fin, se relacionan los Entornos Personales de Aprendizaje (PLE) y la Activación del Desarrollo Vocacional y Personal (ADVP). La utilización de este modelo de innovación educativa en el ámbito universitario permitiría dar respuesta a los retos sociales y del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) a través de la adquisición de competencias para el desarrollo personal auto-dirigido.en_US
dc.description.abstractThe aim of the article is to propose a model of integration of digital technology and guidance in the field of education. For this purpose, it relates the Personal Learning Environments (PLE) and the Activation of Vocational and Personal Development (ADVP). he use of this model of educational innovation in the university environment would allow responding to social challenges and the Higher Education Area (EHEA) through the acquisition of competences for self-directed personal development.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofEl Guiniguadaen_US
dc.sourceEl Guiniguada [ISSN 0213-0610], v. 27, p. 23-33en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject531204 Educaciónen_US
dc.subject.otherInnovaciónen_US
dc.subject.otherCompetenciasen_US
dc.subject.otherUniversidaden_US
dc.subject.otherOrientaciónen_US
dc.subject.otherTecnología digitalen_US
dc.subject.otherDigital technologyen_US
dc.titleOrientación y tecnología en el siglo XXI: implicaciones para la Universidaden_US
dc.title.alternativeGuidance and digital technology in the 21st century: Implications for the Universityen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.isi000437529400003
dc.identifier.eissn2386-3374-
dc.description.lastpage33-
dc.description.firstpage23-
dc.relation.volume27-
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid34369589
dc.contributor.wosstandardWOS:Aleman-Ramos, PF
dc.date.coverdate2018
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Educación Inclusiva, Sociedad y Familia-
crisitem.author.deptDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.orcid0000-0002-9755-9171-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Educación-
crisitem.author.fullNameAlemán Ramos, Pedro Francisco-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (362,29 kB)
Show simple item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Feb 25, 2024

Page view(s)

77
checked on May 4, 2024

Download(s)

21
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.