Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/43782
Title: Worker eWOM: los trabajadores opinan en Internet
Other Titles: Worker eWOM: workers review on the Internet
Authors: Melián González, Santiago 
Bulchand Gidumal, Jacques 
UNESCO Clasification: 531104 Organización de recursos humanos
5311 Organización y dirección de empresas
Keywords: Satisfacción en el trabajo
Recursos humanos
Comercio por internet
Hábitos de consumo
Issue Date: 2014
Journal: Universia Business Review 
Abstract: The impact of Internet on companies and society has been tremendous. This revolution has created new behaviors among consumers, such as electronic word-of-mouth (eWOM), which has already been studied. Nevertheless, there is a very similar and frequent behavior that the academic field has not yet addressed in which employees and ex-employees publicly evaluate their companies as employers. We refer to that behavior, to which specific and important websites have been devoted, as weWOM (worker electronic word of mouth). In this article we describe weWOM, where it may be found, its relevance, and its consequences and implications for companies.
El impacto de Internet en las empresas y en la sociedad ha sido extraordinario. Esta revolución ha creado nuevos comportamientos entre los consumidores, como el boca a oreja electrónico (en inglés eWOM, electronic word-of-mouth), que ya ha sido ampliamente estudiado. En la actualidad, hay un fenómeno incipiente similar al anterior, que ha alcanzado una cierta relevancia y que aún no ha sido tratado. Es lo que hemos denominado weWOM (worker electronic word-of-mouth) consistente en que los empleados y exempleados, por iniciativa propia, evalúan públicamente a sus empresas como lugar para trabajar. Hay numerosas webs específicas dedicadas a este fenómeno. En este artículo, describimos el weWOM, los lugares en que se encuentra y las consecuencias e implicaciones que el mismo tiene para las organizaciones.
URI: http://hdl.handle.net/10553/43782
ISSN: 1698-5117
Source: Universia Business Review [ISSN 1698-5117], n. 43, p. 104-127, (2014)
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6278788
Appears in Collections:Artículos
Unknown (420,13 kB)
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

1
checked on Nov 27, 2022

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Nov 27, 2022

Page view(s)

24
checked on Oct 1, 2022

Download(s)

9
checked on Oct 1, 2022

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.