Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/22327
Title: La lectura en FLE por y para el aprendizaje
Other Titles: The Role of Reading Skills in FLE for Learning
Authors: Ventura, Daniela 
UNESCO Clasification: 241114 Fisiología del lenguaje
5701 Lingüística aplicada
Keywords: Comprensión lectora
Lectura profunda
Habilidades cognitivas
Logic inference
Information seeking
Issue Date: 2017
Journal: Çédille 
Abstract: El proceso de aprendizaje de la lengua materna (LM) pasa por el dominio de las des- trezas de comprensión y de interpretaci ón. Según se recaba de los informes PISA 2009 y PI- SA 2012 (OCDE) aplicados a alumnos de quince añ os integrados en el sistema educativo, España ocupa una posición inferior a la media de la OCDE en la competencia lectora.
The learning process of mother tongue depends on proficiency in comprehension and interpreting. Results from PISA 2009 and PISA 2012 Assessment Framework (OECD), measuring the knowledge, skills and attitudes of 15-year-olds over the last ten years, show that Spain performs below the average of OECD countries in reading literacy.
URI: http://hdl.handle.net/10553/22327
ISSN: 1699-4949
Source: Çédille: Revista de Estudios Franceses [ISSN 1699-4949], n.13, p. 479-500
Rights: by-nc-nd
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (231,76 kB)
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

1
checked on Dec 15, 2024

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Jun 8, 2020

Page view(s)

134
checked on May 4, 2024

Download(s)

290
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.