Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/22327
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVentura, Daniela-
dc.date.accessioned2017-06-23T02:31:24Z-
dc.date.accessioned2018-04-25T13:48:47Z-
dc.date.available2017-06-23T02:31:24Z-
dc.date.available2018-04-25T13:48:47Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1699-4949-
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/22327-
dc.description.abstractEl proceso de aprendizaje de la lengua materna (LM) pasa por el dominio de las des- trezas de comprensión y de interpretaci ón. Según se recaba de los informes PISA 2009 y PI- SA 2012 (OCDE) aplicados a alumnos de quince añ os integrados en el sistema educativo, España ocupa una posición inferior a la media de la OCDE en la competencia lectora.-
dc.description.abstractThe learning process of mother tongue depends on proficiency in comprehension and interpreting. Results from PISA 2009 and PISA 2012 Assessment Framework (OECD), measuring the knowledge, skills and attitudes of 15-year-olds over the last ten years, show that Spain performs below the average of OECD countries in reading literacy.-
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.relation.ispartofÇédille-
dc.rightsby-nc-nd-
dc.sourceÇédille: Revista de Estudios Franceses [ISSN 1699-4949], n.13, p. 479-500-
dc.subject241114 Fisiología del lenguaje-
dc.subject5701 Lingüística aplicada-
dc.subject.otherComprensión lectora-
dc.subject.otherLectura profunda-
dc.subject.otherHabilidades cognitivas-
dc.subject.otherLogic inference-
dc.subject.otherInformation seeking-
dc.titleLa lectura en FLE por y para el aprendizaje-
dc.title.alternativeThe Role of Reading Skills in FLE for Learning-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeArticle-
dc.identifier.scopus85019445933-
dc.identifier.isi000405306500023-
dc.contributor.authorscopusid35575002100-
dc.identifier.crisid16-
dc.identifier.eissn1699-4949-
dc.description.lastpage500-
dc.identifier.issue13-
dc.description.firstpage479-
dc.investigacionArtes y Humanidades-
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.type2Artículo-
dc.contributor.daisngid3922911-
dc.description.numberofpages22-
dc.contributor.wosstandardWOS:Ventura, D-
dc.date.coverdateAbril 2017-
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,111
dc.description.sjrqQ2
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.dialnetimpact0,056
dc.description.dialnetqQ2
dc.description.dialnetdD5
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Lingüística aplicada a la docencia de la lengua extranjera, su literatura y traducción-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.orcid0000-0002-4645-6885-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.fullNameVentura Ragnoli, Daniela-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (231,76 kB)
Show simple item record

SCOPUSTM   
Citations

1
checked on Dec 15, 2024

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Jun 8, 2020

Page view(s)

134
checked on May 4, 2024

Download(s)

290
checked on May 4, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.