Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/15514
Title: Los refuerzos visuales en la educación bilingüe. Experiencias en una escuela de Texas
Authors: Sampietro, Agnese
Molina Oltra, Miquel
UNESCO Clasification: 570107 Lengua y literatura
550510 Filología
Issue Date: 2014
Journal: LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos 
Abstract: Este trabajo presenta tres actividades didácticas y una propuesta de evaluación para mejorar el aprendizaje del vocabulario científico en contextos de educación bilingüe. El presente estudio se basa en la observación realizada en clase por parte de un profesor de Ciencias Naturales y Biología en un programa especial bilingüe para niños mejicanos en una escuela secundaria pública de Texas. The purpose of this article is to present three teaching activities and an evaluation proposal, in order to enhance science vocabulary learning in bilingual education contexts.The present study is based on the classroom observation made by a Science and Biology teacher in a special bilingual program for Mexican children in a public school in Texas (7th to 9th grade).
URI: http://hdl.handle.net/10553/15514
ISSN: 1133-1127
DOI: 10.1400/229696
Source: "LFE. Revista de lenguas para fines específicos. Las Palmas de Gran Canaria: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1993-."" ISSN 1133-1127."" n. 20, 2014"
Appears in Collections:LFE, Rev. leng. fines específ. n.20, 2014 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (796,82 kB)
Show full item record

Page view(s)

44
checked on Jan 13, 2024

Download(s)

1,152
checked on Jan 13, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.