Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/12917
Title: La alfabetización informacional en el Grado en Historia de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria: primeros resultados de la experiencia docente
Authors: Díaz-Mederos, Nereida
González Quintero, Pedro 
Ramírez-Sánchez, Manuel 
UNESCO Clasification: 5505 Ciencias auxiliares de la historia
55 Historia
Keywords: Alfabetización informacional
TIC
History
Informational Literacy
Issue Date: 2012
Abstract: A partir del análisis exhaustivo de los planes de estudio de los nuevos grados de Historia, se analiza cuál es la situación actual de estas enseñanzas en la universidad española y su peso en la formación integral de los futuros historiadores. El trabajo finaliza con la experiencia de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, cuyo Grado en Historia incluye entre las materias obligatorias una asignatura que incorpora estos contenidos.
From the comprehensive analysis of the curricula of the new degrees in History, this paper discusses what the current status of these teachings in the Spanish university and its weight in the integral formation of future historians. The work ends with the experience of the University of Las Palmas de Gran Canaria, whose Degree in History includes a course that incorporates these contents.
URI: http://hdl.handle.net/10553/12917
ISBN: 978-84-9887-932-2
Source: F. R. Durán Villa et alii (eds.). Innovación Metodológica y Docente en Hisotoria, Arte y Geografía: actas del I Congreso Internacional, Santiago de Compostela, 7-9 de septiembre de 2011. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico, 2012. p. 55-76. ISBN 978-84-9887-932-2
Appears in Collections:Actas de congresos
Thumbnail
Adobe PDF (289,75 kB)
Show full item record

Page view(s)

113
checked on Sep 21, 2024

Download(s)

41
checked on Sep 21, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons