Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/12276
Title: | Murales educativos interactivos aplicados a la enseñanza superior | Authors: | Sandoval Romero, Yamile López Meneses, Eloy Martín Díaz, Verónica |
UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía 531204 Educación |
Keywords: | Estudiante universitario Web 2.0 Mural interactivo Interactive murals University students |
Issue Date: | 2012 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | El presente estudio forma parte de la investigación denominada: “Innovación docente 2.0 con Tecnologías de la Información y la Comunicación”, en el marco de la Acción 2 de Proyectos de Innovación y Desarrollo Docente subvencionado por el Vicerrectorado de Docencia y Convergencia Europea de la Universidad Pablo de Olavide. La investigación describe una experiencia con murales educativos interactivos realizados en la Universidad Pablo de Olavide (Sevilla, España) y en la Universidad Santiago de Cali (Colombia) durante el curso académico 2010-2011. A través de esta experiencia se pretendía fomentar el papel activo y autónomo de los estudiantes en el proceso de construcción del conocimiento, elaborar murales de sensibilización, mapas conceptuales interactivos con aplicaciones relacionadas con el software social y reflexionar y analizar los principales ámbitos de intervención social del educador social/trabajador social. This research is part of another investigation called Teaching Innovation 2.0 with Technologies about Information and Communication in the framework of Action 2 of Projec of a Project of Innovation and Communication and Teaching Development subsidezed by the Vice-Rector of Investigation and European Union of the University of Pablo Olavide. The investigation describes an experience with interactive education murals in the University Pablo de Olavide (Seville, Spain) and the University of Santiago de Cali (Colombia) during the course 2010-2011. With this experience the active and autonomous role of students was fostered in the knowledge construction. Besides, the elaboration of murals, interactive conceptual maps with applications related to the social sofware and the reflection and analysis of the main spheres in which the social educator/social worker intervenes were also enhanced. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/12276 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.21, 2012, p. 197 |
Appears in Collections: | Guiniguada. 2ª Etapa. n.21, 2012 Artículos |
Page view(s)
90
checked on Jun 29, 2024
Download(s)
2,133
checked on Jun 29, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.