Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/117915
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMulero Henríquez, Itahisaen_US
dc.contributor.authorRodríguez Pellejero, José Manuelen_US
dc.contributor.authorNúñez Alonso, Juan Luisen_US
dc.date.accessioned2022-09-06T15:43:44Z-
dc.date.available2022-09-06T15:43:44Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/117915-
dc.description.abstractSocial exclusion has been proposed as a cause and effect of problems with executive functions in different research studies (Rodríguez-Pellejero & Nuñez, 2018). Executive dysfunction is a better indicator of school performance than IQ (Diamond, 2012). Academically unsuccessful students scored statistically lower on executive functioning (Mann et al. 2015)en_US
dc.languageengen_US
dc.source17th European Congress of Psychology (ECP 2022)en_US
dc.subject6310 Problemas socialesen_US
dc.subject630605 Sociología de la educaciónen_US
dc.subject580107 Métodos pedagógicosen_US
dc.titleSchool dropout and executive functions: A comparative studyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten_US
dc.typeConferenceObjecten_US
dc.relation.conference17th European Congress of Psychology (ECP 2022)en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Póster de congresosen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-EGBen_US
dc.contributor.buulpgcBU-EGBen_US
dc.contributor.buulpgcBU-EGBen_US
dc.contributor.buulpgcBU-EGBen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.event.eventsstartdate05-07-2022-
crisitem.event.eventsenddate08-07-2022-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Educación-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.orcid0000-0003-2515-6397-
crisitem.author.orcid0000-0003-0961-9750-
crisitem.author.orcid0000-0002-2400-7843-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.fullNameMulero Henríquez, Itahisa-
crisitem.author.fullNameRodríguez Pellejero, José Manuel-
crisitem.author.fullNameNúñez Alonso, Juan Luis-
Appears in Collections:Póster de congreso
Adobe PDF (1,39 MB)
Show simple item record

Page view(s)

87
checked on Jun 29, 2024

Download(s)

31
checked on Jun 29, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.