Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/117915
Título: School dropout and executive functions: A comparative study
Autores/as: Mulero Henríquez, Itahisa 
Rodríguez Pellejero, José Manuel 
Núñez Alonso, Juan Luis 
Clasificación UNESCO: 6310 Problemas sociales
630605 Sociología de la educación
580107 Métodos pedagógicos
Fecha de publicación: 2022
Conferencia: 17th European Congress of Psychology (ECP 2022) 
Resumen: Social exclusion has been proposed as a cause and effect of problems with executive functions in different research studies (Rodríguez-Pellejero & Nuñez, 2018). Executive dysfunction is a better indicator of school performance than IQ (Diamond, 2012). Academically unsuccessful students scored statistically lower on executive functioning (Mann et al. 2015)
URI: http://hdl.handle.net/10553/117915
Fuente: 17th European Congress of Psychology (ECP 2022)
Colección:Póster de congreso
Adobe PDF (1,39 MB)
Vista completa

Google ScholarTM

Verifica


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.