Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/114865
Title: Argumentación y tabú en publicidad
Other Titles: The uses of argument and taboo in advertising
Authors: Ventura, Daniela 
Sabina De La Maza, Cristina 
UNESCO Clasification: 5705 Lingüística sincrónica
531101 Publicidad
Keywords: Advertising discourse
Teaching argument for critical thinking and writing
Enthymeme
Taboo
Discurso publicitario, et al
Issue Date: 2022
Journal: Onomazein 
Abstract: La manera de concebir la argumentación de un anuncio publicitario de una crema antiarrugas, un producto de lujo, una lavadora, un portátil, un ordenador, un perfume, una compresa o un preservativo ¿es en el fondo la misma o es distinta? ¿Cómo razona la publicidad? ¿Repercute de algún modo el tabú en las estrategias argumentativas empleadas por los publicitarios para vender un producto? Para responder a estas preguntas, y con fines didácticos, nos proponemos analizar las estrategias argumentativas a las que recurre la publicidad en general y, en particular, las que se utilizan para ciertos productos “incómodos” de anunciar, como por ejemplo los productos de higiene íntima y los preservativos.
Is the way to conceive and develop the uses of argument in an ad for an antiwrinkle cream, a luxury product, a washing machine, a mobile phone, a computer, a perfume, a sanitary towel or a condom essentially the same or different? How does advertising reason? Does the taboo have any repercussion on the argumentative strategies used by advertisers when promoting a product? In order to answer these questions, we will focus on the arguments used in advertising as a whole and particularly on those normally used for some uncomfortable products (or ‘unmentionable’ ones) such as feminine hygiene products (sanitary towels and tampons) and prophylactics
URI: http://hdl.handle.net/10553/114865
ISSN: 0718-5758
DOI: 10.7764/onomazein.55.08
Source: Onomazein [ISSN 0717-1285], n. 55, p. 115-132
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (246,79 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.