Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/114865
Title: Argumentación y tabú en publicidad
Other Titles: The uses of argument and taboo in advertising
Authors: Ventura, Daniela 
Sabina De La Maza, Cristina 
UNESCO Clasification: 5705 Lingüística sincrónica
531101 Publicidad
Keywords: Advertising discourse
Teaching argument for critical thinking and writing
Enthymeme
Taboo
Discurso publicitario, et al
Issue Date: 2022
Journal: Onomazein 
Abstract: La manera de concebir la argumentación de un anuncio publicitario de una crema antiarrugas, un producto de lujo, una lavadora, un portátil, un ordenador, un perfume, una compresa o un preservativo ¿es en el fondo la misma o es distinta? ¿Cómo razona la publicidad? ¿Repercute de algún modo el tabú en las estrategias argumentativas empleadas por los publicitarios para vender un producto? Para responder a estas preguntas, y con fines didácticos, nos proponemos analizar las estrategias argumentativas a las que recurre la publicidad en general y, en particular, las que se utilizan para ciertos productos “incómodos” de anunciar, como por ejemplo los productos de higiene íntima y los preservativos.
Is the way to conceive and develop the uses of argument in an ad for an antiwrinkle cream, a luxury product, a washing machine, a mobile phone, a computer, a perfume, a sanitary towel or a condom essentially the same or different? How does advertising reason? Does the taboo have any repercussion on the argumentative strategies used by advertisers when promoting a product? In order to answer these questions, we will focus on the arguments used in advertising as a whole and particularly on those normally used for some uncomfortable products (or ‘unmentionable’ ones) such as feminine hygiene products (sanitary towels and tampons) and prophylactics
URI: http://hdl.handle.net/10553/114865
ISSN: 0718-5758
DOI: 10.7764/onomazein.55.08
Source: Onomazein [ISSN 0717-1285], n. 55, p. 115-132
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (246,79 kB)
Show full item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Nov 17, 2024

Page view(s)

323
checked on Jul 27, 2024

Download(s)

251
checked on Jul 27, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.