Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/106570
Title: ArtiCULan: Aprendiendo a través del arte en contextos multiculturales
Authors: Ortega Barrera, María Ivalla 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
631006 Relaciones ínter-raciales
Keywords: Arte
Multiculturalidad
Integración
Educación primaria
Arts, et al
Issue Date: 2020
Publisher: MusicoGuia 
Project: Art, time, Culture and Language 
Journal: Musicoguía magazine 
Conference: 2nd Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education - CIVAE 2020 
Abstract: La inmigración o entrada a un país de personas procedentes de otro país, es un tema recurrente en España, sobre todo en las Islas Canarias, donde llegan a diario cientos de inmigrantes en embarcaciones, además de aquellos que entran al país por otros medios. Esta situación ha creado un contexto multicultural y multilingüe en el que un alto número de estudiantes procedentes de otros países, que en su mayoría no conocen la lengua española, acuden a las aulas de Educación Primaria. El proyecto europeo ArtiCULan surge como respuesta a esta integración de los estudiantes inmigrantes en la queaprenden y se relacionan a través del arte.
The immigration or the arrival of people from other countries, is a recurrent topic in Spain, mostly in the Canary Islands where hundreds of immigrants arrive daily by boat, apart from those who arrive in the country by other means. This situation has created a multicultural and multilingual context in which a high number of students from other countries, who are not able to speak Spanish, attend the Primary Education schools. The European project ArtiCULan aims to set up this integration of immigrant students who learn and relate with others through arts.
URI: http://hdl.handle.net/10553/106570
ISBN: 978-84-09-22970-3
ISSN: 2445-3641
Source: Conference Proceedings CIVAE 2020 2nd Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education, p. 198-201
Appears in Collections:Actas de congresos
Thumbnail
Adobe PDF (223,42 kB)
Show full item record

Page view(s)

91
checked on Jan 13, 2024

Download(s)

30
checked on Jan 13, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.