Please use this identifier to cite or link to this item:
https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/10229
Title: | El desarrollo del currículo de Lengua Castellana y Literatura a partir del Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza y evaluación. Una vinculación que debe conocer el profesorado | Other Titles: | The Development of The Spanish Language Curriculum and Literature from The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching and Evaluation. A Link That Must be Known to Teachers | Authors: | Sánchez García, Miguel | UNESCO Clasification: | 58 Pedagogía 570111 Enseñanza de lenguas |
Keywords: | Marco Común Europeo Currículo Comunicación Competencias básicas Interacción, et al |
Issue Date: | 2011 | Journal: | El Guiniguada | Abstract: | En 1990 el Consejo de Europa plantea a los países el estudio de un nuevo enfoque metodológico para la enseñanza y aprendizaje de las lenguas en el siglo XXI. Surge así el Marco Común Europeo de Referencia para el Aprendizaje, la Enseñanza y la Evaluación de las lenguas extranjeras. En el año 2001 se presentó oficialmente el documento base que al año siguiente empieza a incorporarse paulatinamente a la práctica educativa en la enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en nuestro país: Primaria, Secundaria, Bachillerato y Escuelas Oficiales de Idiomas. Aunque este documento fundamenta buena parte de los principios pedagógicos, objetivos, contenidos y criterios de evaluación de los currículos de Primaria y Secundaria de Lengua Castellana y Literatura pocos profesores de esta área o materia conocen su vinculación. Este artículo defiende la necesidad de su conocimiento. In 1990 the European Commission encouraged the study of a new methodological approach for the teaching and learning of languages in the 21st century. That is how the Common European Framework of Reference for Languages arises. In 2001 the base document was presented and it immediately starts being a part of our education system for the teaching and learning of languages the following year regarding Primary Education, compulsory secondary education (ESO), general post-compulsory Secondary education (Bachillerato), and the Official School of Languages. Even though this base document is the basis for almost all the pedagogical principles, objectives, contents and criteria of evaluation for Primary and Secondary language and literature curricula, very few teachers know its link. This paper speaks in favour of this base document's need for knowledge. |
URI: | https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/10229 | ISSN: | 0213-0610 | Source: | El Guiniguada [ISSN 0213-0610], n. 20, p. 177-196, (2011) |
Appears in Collections: | Guiniguada. 2ª Etapa. n.20, 2011 Artículos |
WEB OF SCIENCETM
Citations
1
checked on Feb 25, 2024
Page view(s)
224
checked on May 4, 2024
Download(s)
2,157
checked on May 4, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.