Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/5836
Título: La tutoría como espacio de ayuda interpersonal
Otros títulos: Tutoring As A Space For Interpersonal Help
Autores/as: Armas Hernández, M. 
Clasificación UNESCO: 58 Pedagogía
Palabras clave: Tutor
Empathy
Respect
Authenticity
Help Skills
Fecha de publicación: 2008
Publicación seriada: El Guiniguada 
Resumen: This study tries to offer the tutor an intervention tool to face conflicts in tutorial sessions; the tutorial session is understood as interpersonal space to offer help, and Carkuff ' s model (1969) has been taken as a reference. We focus on the need to establish the proper link with students, using the following help skills: empathy, respect and authenticity and we suggest an alternative help model (HM).
URI: http://hdl.handle.net/10553/5836
ISSN: 0213-0610
Fuente: El Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.18, 2009, p. 25
Colección:Guiniguada. 2ª Etapa. n.18, 2009 
Artículos
miniatura
Adobe PDF (142,26 kB)
Vista completa

Google ScholarTM

Verifica


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.