Identificador persistente para citar o vincular este elemento:
http://hdl.handle.net/10553/58064
Título: | Using e-mails in foreign language teaching at the ULPGC as a tool to enhance students’ self-confidence while providing information | Autores/as: | Naranjo Maroto, Gustavo Adolfo Fernández Martínez, Dolores |
Clasificación UNESCO: | 58 Pedagogía 530602 Innovación tecnológica |
Palabras clave: | ICT e-mails Foreign language teaching Motivation |
Fecha de publicación: | 2019 | Conferencia: | VI Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2019) | Resumen: | Worldwide research on e-mail communication between teachers and students has increased for the past two decades. This paper aims to highlight the potential of Information and Communication Technology, particularly, e-mails, as a pedagogical tool in foreign language teaching at Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. The main objective is to demonstrate how e-mails represent a perfect platform to optimize the delivery of information, but primarily to reinforce some good values and enhance students’ confidence and motivation. | URI: | http://hdl.handle.net/10553/58064 | ISBN: | 978-84-09-14325-2 | Fuente: | VI Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 14 y 15 de noviembre de 2019, p. 29-33 |
Colección: | Actas de congresos |
Visitas
159
actualizado el 24-ago-2024
Descargas
100
actualizado el 24-ago-2024
Google ScholarTM
Verifica
Altmetric
Comparte
Exporta metadatos
Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.