Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/58064
Título: Using e-mails in foreign language teaching at the ULPGC as a tool to enhance students’ self-confidence while providing information
Autores/as: Naranjo Maroto, Gustavo Adolfo 
Fernández Martínez, Dolores 
Clasificación UNESCO: 58 Pedagogía
530602 Innovación tecnológica
Palabras clave: ICT
e-mails
Foreign language teaching
Motivation
Fecha de publicación: 2019
Conferencia: VI Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2019) 
Resumen: Worldwide research on e-mail communication between teachers and students has increased for the past two decades. This paper aims to highlight the potential of Information and Communication Technology, particularly, e-mails, as a pedagogical tool in foreign language teaching at Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. The main objective is to demonstrate how e-mails represent a perfect platform to optimize the delivery of information, but primarily to reinforce some good values and enhance students’ confidence and motivation.
URI: http://hdl.handle.net/10553/58064
ISBN: 978-84-09-14325-2
Fuente: VI Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 14 y 15 de noviembre de 2019, p. 29-33
Colección:Actas de congresos
miniatura
pdf
Adobe PDF (634,15 kB)
Vista completa

Visitas

141
actualizado el 09-mar-2024

Descargas

88
actualizado el 09-mar-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.