Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/836
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPacheco Castelao, José Miguelen_US
dc.contributor.authorPérez Fernández, F. Javieren_US
dc.contributor.authorSuárez, Carlosen_US
dc.contributor.otherFacultad de Ciencias del Mar-
dc.contributor.otherDepartamento de Matemáticas-
dc.date.accessioned2009-10-08T02:31:00Z-
dc.date.accessioned2018-03-01T13:41:26Z-
dc.date.available2018-03-01T13:41:26Z-
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.isbn11304723-
dc.identifier.other2068-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/836-
dc.description.abstractThe introduction in Spain of the ideas on complex quantities is doumented through the work of José Maria Rey Heredia, a Professor of Logic and self·laught mathematician who wrote during his last life yean the book Teoría Transcendental de las Cantidades imaginaries. Rey was a follower of Kant and Krause. and tried lo inscribe lhe development of the theory into the intellectual framework of Transcendental Logic. His attempt is a lengthy and sometimes erroneous comment, on the Mémoire on imaginary quantities published by the Abbé Buée in the Philosophical Transactions the year 1806. Rey had a number of followers who introduced his ideas in teaching through the second half of the 19º Century as an aide to the introduction of various geometrical conceptsen_US
dc.description.abstractLa introducción en España de las ideas filosóficas sobre los números complejos se encuentra documentadas en la obra de José María Rey Heredia, Profesor de Lógica y matemático, quien escribió una especie de testamento matemático filosófico durante los últimos años de su vida, la Teoría Transcendental de las Cantidades Imaginarias. Rey fue seguidor de Kant y de Krause e intentó situar los números complejos en el marco de la Lógica Trascendental kantiana. El texto de Reyes un largo y desigual comentario, a la luz del esquema de las categorías, de la Memoria publicada por el Abate Buée en las Philosophical Transactions el año 1806. Rey tuvo varios seguidores que introdujeron sus ideas en la enseñanza media durante la segunda mitad del XIX como apoyo al estudio de la Geometría.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofRevista de la Academia Canaria de Cienciasen_US
dc.sourceRevista de la Academia Canaria de Ciencias = Folia Canariensis Academiae Scientiarum, v. 18, n. 12, pp. 1130-1134en_US
dc.subjectInvestigaciónen_US
dc.subject.otherKant, Immanuelen_US
dc.subject.otherNúmeros complejosen_US
dc.titleOn the reception and spread of metaphysical explanations of imaginary numbers in Spainen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorscopusidModelos matemáticos en gestión ambiental-
dc.contributor.authorscopusidMatemáticas-
dc.contributor.authorscopusidFacultad de Ciencias del Mar-
dc.contributor.authorscopusidModelos matemáticos en gestión ambiental-
dc.contributor.authorscopusidMatemáticas-
dc.contributor.authorscopusidFacultad de Ciencias del Mar-
dc.contributor.contentdmModelos matemáticos en gestión ambientales
dc.contributor.contentdmMatemáticases
dc.contributor.contentdmFacultad de Ciencias del Mares
dc.identifier.absysnet552361-
dc.identifier.crisid--
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.external--
dc.identifier.ulpgces
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.orcid0000-0003-4027-8608-
crisitem.author.fullNamePacheco Castelao, José Miguel-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (5,89 MB)
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.