Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/77358
Title: | Análisis de conectores en la producción escrita de las pruebas de EBAU L2 (francés). Propuesta de remediación | Other Titles: | Analysis of the use of connectors in the EBAU assessments on the L2 (French). A methodological proposal for university students | Authors: | Sánchez Hernández, Ángeles Pérez López, Patricia |
UNESCO Clasification: | 570111 Enseñanza de lenguas | Keywords: | Producción escrita EBAU Aprendizaje Estrategias FLE |
Issue Date: | 2020 | Journal: | Lenguaje Y Textos | Abstract: | En este artículo analizamos las producciones escritas de las pruebas de EBAU con el fin de verificar, en dichas prueba, el empleo de los conectores como articuladores de las ideas dentro del discurso. Asimismo, revisamos las investigaciones sobre la competencia de escritura en L2 para proponer estrategias de planificación, redacción y revisión del texto para el alumnado universitario en lenguas extranjeras, destacando el papel del docente como guía del proceso de enseñanza-aprendizaje. In this article, we analyse the compositions of the EBAU assessments in order to verify the use of connectors as articulators of ideas within the discourse. We also review the research on compositions in L2 to propose strategies for planning, writing and revising the text for university students in foreign languages, highlighting the role of the teacher as a guide in the teaching-learning process. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/77358 | ISSN: | 1133-4770 | DOI: | 10.4995/lyt.2020.13559 | Source: | Lenguaje y textos [ISSN 1133-4770], n. 52, p. 47-58, (2020) |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.