Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/75862
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorAguiar Castillo, Carmen Lidiaen_US
dc.contributor.authorClavijo Rodríguez, Albertoen_US
dc.contributor.authorHernández López, Lidia Estheren_US
dc.contributor.authorDe Saa Pérez, Petraen_US
dc.contributor.authorPérez Jiménez, Rafaelen_US
dc.date.accessioned2020-11-24T09:34:10Z-
dc.date.available2020-11-24T09:34:10Z-
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1473-8376en_US
dc.identifier.otherScopus-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/75862-
dc.description.abstractGamification is a tool that has been used to promote commitment and motivation to students. This fact, coupled with the intensive use made by students of their smart phones, has led to the development of the HEgameApp application. This study shows that students’ satisfaction will be influenced directly by application features, and it will influence pro-deep-learning approaches. Besides, the initiative will be visible through word of mouth. According to this study a gamified application can contribute to the pro-deep-learning approaches as students wish to expose their private learning-related actions to friends. An interesting finding of this study is the connection between the users' satisfaction and the promotion of behaviors related to deep learning strategies, since the more satisfied the students are, the more their deep learning strategies will be promoted. Another relevant finding comes from the teaching institution, as this type of initiative is very well accepted by the students and will improve the image, providing a smart academic, student-focused reputation to the implementing academia.en_US
dc.languageengen_US
dc.relationLa incorporación de las TIC en el proceso de enseñanza-aprendizaje en Dirección de Empresas (PIE2019-13)en_US
dc.relation.ispartofJournal of Hospitality, Leisure, Sports and Tourism Educationen_US
dc.sourceJournal of Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Education[EISSN 1473-8376], n. 29, 100290en_US
dc.subject531290 Economía sectorial: turismoen_US
dc.subject5801 Teoría y métodos educativosen_US
dc.subject33 Ciencias tecnológicasen_US
dc.subject.otherGamificationen_US
dc.subject.otherDeep learning approachen_US
dc.subject.otherHigher educationen_US
dc.subject.otherStudent commitmenten_US
dc.subject.otherHEgameAppen_US
dc.titleGamification and deep learning approaches in higher educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1016/j.jhlste.2020.100290en_US
dc.identifier.scopus85096370816-
dc.contributor.authorscopusid57209208178-
dc.contributor.authorscopusid57209214105-
dc.contributor.authorscopusid55326066400-
dc.contributor.authorscopusid13611423200-
dc.contributor.authorscopusid56044417600-
dc.identifier.eissn1473-8376-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.description.sjr0,53
dc.description.jcr2,628
dc.description.sjrqQ2
dc.description.jcrqQ2
dc.description.ssciSSCI
dc.description.miaricds10,8
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Fotónica y Comunicaciones-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Fotónica y Comunicaciones-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Señales y Comunicaciones-
crisitem.author.orcid0000-0002-9938-0386-
crisitem.author.orcid0000-0001-8148-1253-
crisitem.author.orcid0000-0002-3945-5454-
crisitem.author.orcid0000-0002-8849-592X-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.fullNameAguiar Castillo, Carmen Lidia-
crisitem.author.fullNameHernández López, Lidia Esther-
crisitem.author.fullNameDe Saa Pérez, Petra-
crisitem.author.fullNamePérez Jiménez, Rafael-
Colección:Artículos
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