Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/75806
Title: El empleo de herramientas de la Web 2.0 para el desarrollo de estrategias cognitivas: un estudio comparativo
Other Titles: Using Web 2.0 Tools for Developing Cognitive Strategies: a Comparative Study
Authors: Garay, Urtza
Luján García, Carmen 
Etxebarria, Aintzane
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
580106 Evaluación de alumnos
6114 Psicología social
Keywords: Web 2.0
Cognitive Strategies
University Teaching-Learning
Autonomous
Estrategias cognitivas, et al
Issue Date: 2013
Journal: Porta Linguarum 
Abstract: The use of the internet in University classrooms opens a new range of possibilities. Web 2.0 provides a variety of tools that contribute to the development of cognitive strategies, which are essential for students' autonomous learning. However, how do current university students actually use these tools to consciously develop their cognitive strategies? In this paper, we answer this question, in addition to comparing the results found amongst students of the same academic level in two universities which are geographically distant from each other; namely the University of the Basque country and the University of Las Palmas de Gran Canaria.
La introducción de Internet en las aulas universitarias abre un nuevo abanico de posibilidades. Los instrumentos que aporta la Web 2.0 contribuyen al desarrollo de las estrategias cognitivas, esenciales para el aprendizaje autónomo de los alumnos. Pero, ¿cuál es el uso real que realiza el alumnado universitario actual de estas herramientas para desarrollar de forma consciente sus estrategias cognitivas? En este trabajo contestamos a esta pregunta, además de comparar los resultados obtenidos entre alumnos del mismo nivel académico pero con gran distancia geográfica, como son los de la Universidad del País Vasco (UPV-EHU) y de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria.
URI: http://hdl.handle.net/10553/75806
ISSN: 1697-7467
Source: Porta Linguarum [ISSN 1697-7467], n. 20, p. 169-186, (Junio 2013)
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (1,69 MB)
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

5
checked on Nov 24, 2024

WEB OF SCIENCETM
Citations

7
checked on Feb 25, 2024

Page view(s)

53
checked on Oct 29, 2023

Download(s)

56
checked on Oct 29, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.