Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/75806
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGaray, Urtzaen_US
dc.contributor.authorLuján García, Carmenen_US
dc.contributor.authorEtxebarria, Aintzaneen_US
dc.date.accessioned2020-11-22T10:30:57Z-
dc.date.available2020-11-22T10:30:57Z-
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.issn1697-7467en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/75806-
dc.description.abstractThe use of the internet in University classrooms opens a new range of possibilities. Web 2.0 provides a variety of tools that contribute to the development of cognitive strategies, which are essential for students' autonomous learning. However, how do current university students actually use these tools to consciously develop their cognitive strategies? In this paper, we answer this question, in addition to comparing the results found amongst students of the same academic level in two universities which are geographically distant from each other; namely the University of the Basque country and the University of Las Palmas de Gran Canaria.en_US
dc.description.abstractLa introducción de Internet en las aulas universitarias abre un nuevo abanico de posibilidades. Los instrumentos que aporta la Web 2.0 contribuyen al desarrollo de las estrategias cognitivas, esenciales para el aprendizaje autónomo de los alumnos. Pero, ¿cuál es el uso real que realiza el alumnado universitario actual de estas herramientas para desarrollar de forma consciente sus estrategias cognitivas? En este trabajo contestamos a esta pregunta, además de comparar los resultados obtenidos entre alumnos del mismo nivel académico pero con gran distancia geográfica, como son los de la Universidad del País Vasco (UPV-EHU) y de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofPorta Linguarumen_US
dc.sourcePorta Linguarum [ISSN 1697-7467], n. 20, p. 169-186, (Junio 2013)en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject580106 Evaluación de alumnosen_US
dc.subject6114 Psicología socialen_US
dc.subject.otherWeb 2.0en_US
dc.subject.otherCognitive Strategiesen_US
dc.subject.otherUniversity Teaching-Learningen_US
dc.subject.otherAutonomousen_US
dc.subject.otherEstrategias cognitivasen_US
dc.subject.otherEnseñanza-aprendizaje universitarioen_US
dc.subject.otherAutonomíaen_US
dc.titleEl empleo de herramientas de la Web 2.0 para el desarrollo de estrategias cognitivas: un estudio comparativoen_US
dc.title.alternativeUsing Web 2.0 Tools for Developing Cognitive Strategies: a Comparative Studyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.scopus84879706229-
dc.identifier.isi000338908100012-
dc.contributor.authorscopusid55781325900-
dc.contributor.authorscopusid55782200700-
dc.contributor.authorscopusid55781893200-
dc.description.lastpage186en_US
dc.identifier.issue20-
dc.description.firstpage169en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid4840078-
dc.contributor.daisngid28906037-
dc.contributor.daisngid3901677-
dc.description.numberofpages18en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Garay, U-
dc.contributor.wosstandardWOS:Lujan, C-
dc.contributor.wosstandardWOS:Etxebarria, A-
dc.date.coverdateJunio 2013en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.description.sjr0,155
dc.description.jcr0,058
dc.description.sjrqQ3
dc.description.jcrqQ4
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.ahciAHCI
dc.description.ssciSSCI
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Estudios sociolingüísticos y socioculturales-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.orcid0000-0001-7050-777X-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.fullNameLuján García, Carmen Isabel-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (1,69 MB)
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.