Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/74784
Title: | La enseñanza del uso del pedal de resonancia: las teorías de Teresa Carreño | Authors: | Curbelo González, Óliver | UNESCO Clasification: | 620306 Música, musicología 58 Pedagogía |
Keywords: | Piano Pedal de resonancia Enseñanza Teresa Carreño Damper pedal, et al |
Issue Date: | 2011 | Journal: | El artista: revista de investigaciones en música y artes plásticas | Abstract: | Uno de los recursos pianísticos más olvidados dentro de la pedagogía pianística y que a la vez ocupa un papel muy importante dentro de la enseñanza y la interpretación del piano es el uso del pedal de resonancia. La pianista venezolana Teresa Carreño fue una de las pocas autoras que propuso uno serie de reglas y sugerencias para desarrollar un uso consciente del pedal, adentrándose en la ejecución artística. One of the most neglected resources in piano pedagogy, and one that plays a very important role in piano teaching, is the use of the damper pedal. Venezuelan pianist Teresa Carreño was one of the few authors who gave a set of rules and suggestions for developing a conscious use of pedal, into the artistic performance. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/74784 | ISSN: | 1794-8614 | Source: | El artista: revista de investigaciones en música y artes plásticas, nº 8, 2011, p. 267-276 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
124
checked on May 18, 2024
Download(s)
53
checked on May 18, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.