Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/74784
Title: La enseñanza del uso del pedal de resonancia: las teorías de Teresa Carreño
Authors: Curbelo González, Óliver 
UNESCO Clasification: 620306 Música, musicología
58 Pedagogía
Keywords: Piano
Pedal de resonancia
Enseñanza
Teresa Carreño
Damper pedal, et al
Issue Date: 2011
Journal: El artista: revista de investigaciones en música y artes plásticas
Abstract: Uno de los recursos pianísticos más olvidados dentro de la pedagogía pianística y que a la vez ocupa un papel muy importante dentro de la enseñanza y la interpretación del piano es el uso del pedal de resonancia. La pianista venezolana Teresa Carreño fue una de las pocas autoras que propuso uno serie de reglas y sugerencias para desarrollar un uso consciente del pedal, adentrándose en la ejecución artística.
One of the most neglected resources in piano pedagogy, and one that plays a very important role in piano teaching, is the use of the damper pedal. Venezuelan pianist Teresa Carreño was one of the few authors who gave a set of rules and suggestions for developing a conscious use of pedal, into the artistic performance.
URI: http://hdl.handle.net/10553/74784
ISSN: 1794-8614
Source: El artista: revista de investigaciones en música y artes plásticas, nº 8, 2011, p. 267-276
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (526,88 kB)
Show full item record

Page view(s)

124
checked on May 18, 2024

Download(s)

53
checked on May 18, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.