Please use this identifier to cite or link to this item: https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/72419
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorReyes Díaz,María Josefaen_US
dc.date.accessioned2020-05-14T14:26:09Z-
dc.date.available2020-05-14T14:26:09Z-
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.issn0212-4130en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttps://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/72419-
dc.description.abstractThis paper aims at presenting the outcome of a series of studies about methods of vocabulary teaching/learning relevant for both native and non-native students. Among such experimental studies, we will focus on those analysing the vocabulary acquired by students on a specific topic, quoting works by Hache de Yunen, Echeverria et al., Cintron Serrano, Portela, Andres Perez y Torres Gonzalez. We will also comment on she conclusion, given by H. Bower, Craig and Lockhart, well-known psichologists who have researched on word memorising. We finally deal with information taken from studies by Coomber, Ramstad y Sheets; Matanzo Vicens, Reyes Diaz, Benitez Perez, Andion Herrero and Fernandez Lopez; and San Mateo Valdehita on the usefulness of specific methods of vocabulary teaching/learning.en_US
dc.description.abstractEn este artículo exponemos los resultados de una serie de investigaciones que aportan conocimientos aplicables a la enseñanza del vocabulario tanto a estudiantes nativos como a extranjeros. Entre esos trabajos experimentales recordaremos aquellos que analizan el vocabulario adquirido por los estudiantes sobre un tema concreto. Así citamos los análisis que llevaron a cabo Haché de Yunén, Echeverría et al., Cintrón Serrano, Portela, Andrés Pérez y Torres González. Por otro lado, citamos las conclusiones que sobre la memorización de las palabras adelantaron psicólogos de la talla de H. Bower o Craik y Lockhart. Finalmente, presentamos la información derivada de los trabajos que han analizado el rendimiento de determinados métodos de enseñanza del vocabulario, entre los que se encuentran los experimentos de Coomber, Ramstad y Sheets; Matanzo Vicens, Reyes Díaz y otros.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofRevista de Filología de la Universidad de La Lagunaen_US
dc.sourceRevista De Filologia De La Universidad De La Laguna [ISSN 0212-4130], v. 25, p. 529-538en_US
dc.subject5701 Lingüística aplicadaen_US
dc.subject.otherWord Listen_US
dc.subject.otherVocabulary Learningen_US
dc.subject.otherActive Vocabularyen_US
dc.subject.otherEnseñanza del léxicoen_US
dc.subject.otherAprendizaje del vocabularioen_US
dc.subject.otherVocabulario activoen_US
dc.titleApuntes para la enseñanza del vocabularioen_US
dc.title.alternativeNotes for the vocabulary teachingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.isi000420238300051-
dc.description.lastpage538en_US
dc.description.firstpage529en_US
dc.relation.volume25en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid20271704-
dc.description.numberofpages10en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Diaz, MJR-
dc.date.coverdateFebrero 2007en_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.fullNameReyes Díaz,María Josefa-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (119,65 kB)
Show simple item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Feb 25, 2024

Page view(s)

447
checked on Mar 1, 2025

Download(s)

286
checked on Mar 1, 2025

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.