Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/72389
Title: | Facilitating The Process Of Teaching/Learning Writing In The Second Language: Training Translation Students To Face A Global Imperative | Authors: | Clouet , Richard | UNESCO Clasification: | 570111 Enseñanza de lenguas | Keywords: | Writing English As A Foreign Language Translation Escritura Inglés como lengua extranjera, et al |
Issue Date: | 2008 | Journal: | Revista de Filología de la Universidad de La Laguna | Abstract: | This paper will address the teaching of writing in the second language within a translator training programme. The major focus is on an interactive process approach designed to gradually guide the learners towards autonomy by encouraging them to consider three essential components when writing: the writer, the reader, and the text, as writing always involves writers making choices in determined social contexts. Este artículo propone una metodología para enseñar a escribir en la segunda lengua dentro de un programa de formación de traductores. Se basa sobre todo en un proceso interactivo diseñado para guiar a los estudiantes hacia una mayor autonomía de modo gradual. Se intentará que, al escribir, tengan en cuenta tres perspectivas esenciales: la de la escritura, la de la lectura y la del texto, puesto que escribir siempre conlleva la toma de decisiones en función de contextos sociales determinados |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/72389 | ISSN: | 0212-4130 | Source: | Revista De Filologia De La Universidad De La Laguna [ISSN 0212-4130], v. 26, p. 21-29, (Enero 2008) |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
90
checked on Jun 15, 2024
Download(s)
16
checked on Jun 15, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.