Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/71691
Title: Dirección estratégica de la empresa turística
Authors: Medina Muñoz, Diego Ramón 
García Falcón, Juan Manuel 
UNESCO Clasification: 531290 Economía sectorial: turismo
Keywords: Empresas turísticas
Gestión de empresas
Issue Date: 2004
Journal: Papeles de economía española 
Abstract: El objetivo del presente trabajo consiste en la revisión de la literatura sobre la dirección estratégica de las empresas turísticas, describiéndose, en primer lugar, un marco conceptual sobre la dirección estratégica de las empresas, para posteriormente destacar la importancia de la estrategia para las empresas turísticas, proponer un proceso para la planificación estratégica de estas empresas, y describir las principales estrategias y métodos competitivos que están siendo utilizados en el sector.
The aim of this study consists of reviewing the literature on the strategic management of tourist companies, describing first of all a conceptual framework regarding the strategic management of companies so as to go on afterwards to underline the importance of strategy for the tourist companies, put forward a process for the strategic planning of these companies and to describe the main strategies and competitive methods being used in the sector.
URI: http://hdl.handle.net/10553/71691
ISSN: 0210-9107
Source: Papeles de economía española [ISSN 0210-9107], n. 102, p. 162-176
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1068204
Appears in Collections:Artículos
Show full item record

Page view(s)

350
checked on Jan 13, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.