Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70528
Title: Modos de establecimiento en el exterior de la empresa turística española: distinguiendo entre países en desarrollo y desarrollados
Other Titles: Modes of entry abroad by Spanish tourism companies: distinguishing between developing and developed countries
Authors: Pérez-Godoy, Crisanta del Carmen
García Cabrera, Antonia Mercedes 
UNESCO Clasification: 5311 Organización y dirección de empresas
Keywords: Empresa turística
Internacionalización
Modo de entrada
Elección de la localización
Tourism firm, et al
Issue Date: 2019
Journal: Emprendimiento y negocios internacionales 
Abstract: El presente trabajo analiza una muestra de 190 empresas turísticas española que, en conjunto, han acometido 610 operaciones de expansión internacional y, sobre la base de la información que éstas aportan, se da respuesta a los siguientes interrogantes: ¿qué métodos o formas de entrada utiliza la empresa turística española para implantarse en el extranjero? ¿Utilizan diferentes métodos de implantación las empresas que operan en distintos subsectores de actividad turística? Y, más especialmente, ¿qué métodos de implantación son en mayor medida escogidos cuando las empresas se implantan en destinos localizados en países desarrollados o en desarrollo?
This paper analyses a sample of 190 Spanish tourist companies that, together, have undertaken 610 international expansion operations and, based on the information they provide, answers the following questions: 1) what entry modes entry do Spanish tourist companies use to establish themselves abroad?; 2) do companies that operate in different subsectors of the tourism industry use different entry modes?; and, most particularly, 3) what entry modes are most frequently chosen when companies seek to establish themselves at destinations located in developed or developing countries, and do they differ?
URI: http://hdl.handle.net/10553/70528
ISSN: 2530-5603
DOI: 10.20420/eni.2019.282
Source: Emprendimiento y negocios internacionales [ISSN 2530-5603], v. 4 (1), p. 49-59
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (238,34 kB)
Show full item record

Page view(s)

75
checked on May 27, 2023

Download(s)

98
checked on May 27, 2023

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.