Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/69651
Title: | Body, culture and education. An hermeneutical perspective | Other Titles: | Cuerpo, cultura y educación. Una perspectiva hermeneútica | Authors: | Ribera, Jordi Planella Almeida Aguiar, Antonio Samuel Castro-Lemus, Núria |
UNESCO Clasification: | 63 Sociología | Keywords: | Pedagogía del cuerpo Subjetividad Corporalidad Perdagogía hermeneútica Pedagogy of the body, et al |
Issue Date: | 2019 | Journal: | Opcion | Abstract: | © 2019, Universidad del Zulia. All rights reserved. In this article we review the ways in which bodies interact with pedagogic discourse and praxis. We have looked, through hermeneutic pedagogy, at the forms of concealment and emancipation of student’s bodies. Moving on from the original idea, that learner’s bodies have been habitually objectified; it is possible to speak of embodiment or of the subjectivity of bodies, using a hermeneutic approach. En este artículo revisamos las formas en que los cuerpos interactúan con el discurso y la praxis pedagógica. Hemos examinado la pedagogía hermenéutica, las formas de ocultamiento y emancipación de los cuerpos de los estudiantes. Originariamente, los cuerpos de los alumnos habitualmente se han objetivado; es posible hablar sobre la invención de cuerpos, utilizando un enfoque hermenéutico. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/69651 | ISSN: | 1012-1587 | Source: | Opcion [ISSN 1012-1587],n. 35, p. 69-88 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
119
checked on Sep 2, 2023
Download(s)
56
checked on Sep 2, 2023
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.