Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/69651
Title: Body, culture and education. An hermeneutical perspective
Other Titles: Cuerpo, cultura y educación. Una perspectiva hermeneútica
Authors: Ribera, Jordi Planella
Almeida Aguiar, Antonio Samuel 
Castro-Lemus, Núria
UNESCO Clasification: 63 Sociología
Keywords: Pedagogía del cuerpo
Subjetividad
Corporalidad
Perdagogía hermeneútica
Pedagogy of the body, et al
Issue Date: 2019
Journal: Opcion 
Abstract: © 2019, Universidad del Zulia. All rights reserved. In this article we review the ways in which bodies interact with pedagogic discourse and praxis. We have looked, through hermeneutic pedagogy, at the forms of concealment and emancipation of student’s bodies. Moving on from the original idea, that learner’s bodies have been habitually objectified; it is possible to speak of embodiment or of the subjectivity of bodies, using a hermeneutic approach.
En este artículo revisamos las formas en que los cuerpos interactúan con el discurso y la praxis pedagógica. Hemos examinado la pedagogía hermenéutica, las formas de ocultamiento y emancipación de los cuerpos de los estudiantes. Originariamente, los cuerpos de los alumnos habitualmente se han objetivado; es posible hablar sobre la invención de cuerpos, utilizando un enfoque hermenéutico.
URI: http://hdl.handle.net/10553/69651
ISSN: 1012-1587
Source: Opcion [ISSN 1012-1587],n. 35, p. 69-88
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (735,12 kB)
Show full item record

Page view(s)

36
checked on Sep 4, 2021

Download(s)

33
checked on Sep 4, 2021

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.