Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/69616
Title: La carpeta docente y la reflexión
Authors: Rodríguez Pulido, Josefa 
UNESCO Clasification: 5803 Preparación y empleo de profesores
Keywords: Carpeta Docente
Issue Date: 1998
Journal: Profesorado 
Abstract: El artículo presenta las grandes ventajas que conlleva la utilización de la carpeta docente (o portafolio). Arguye que es una potente herramienta que provoca la reflexión profesional. Ofrece argumentos sólidos para destacarla como medio interesante en la formación y el desarrollo profesional del profesorado. Para ello nos presenta múltiples estudios e investigaciones que avalan su discurso
The article presents the great advantages of using the teaching portfolio. It argues that the portfolio is a potent tool that produces professional reflection. The author offers solid reasons for highlighting the portfolio as an interesting medium in the training and professional development of teachers. To this end, he presents several studies and research projects that support his argument
URI: http://hdl.handle.net/10553/69616
ISSN: 1138-414X
Source: Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado [ISSN 1138-414X],v. 2 (1), p. 83-100
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=195333
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (103,37 kB)
Show full item record

Page view(s)

146
checked on Nov 23, 2024

Download(s)

265
checked on Nov 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.