Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/69616
Title: | La carpeta docente y la reflexión | Authors: | Rodríguez Pulido, Josefa | UNESCO Clasification: | 5803 Preparación y empleo de profesores | Keywords: | Carpeta Docente | Issue Date: | 1998 | Journal: | Profesorado | Abstract: | El artículo presenta las grandes ventajas que conlleva la utilización de la carpeta docente (o portafolio). Arguye que es una potente herramienta que provoca la reflexión profesional. Ofrece argumentos sólidos para destacarla como medio interesante en la formación y el desarrollo profesional del profesorado. Para ello nos presenta múltiples estudios e investigaciones que avalan su discurso The article presents the great advantages of using the teaching portfolio. It argues that the portfolio is a potent tool that produces professional reflection. The author offers solid reasons for highlighting the portfolio as an interesting medium in the training and professional development of teachers. To this end, he presents several studies and research projects that support his argument |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/69616 | ISSN: | 1138-414X | Source: | Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado [ISSN 1138-414X],v. 2 (1), p. 83-100 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=195333 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
146
checked on Nov 23, 2024
Download(s)
265
checked on Nov 23, 2024
Google ScholarTM
Check
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.