Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/69451
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLuján Henríquez, Isabelen_US
dc.contributor.authorRodríguez Mateo, Heribertoen_US
dc.contributor.authorHernández Delgado, Gustavo A.en_US
dc.contributor.authorTorrecillas Martín, Ana Maríaen_US
dc.contributor.authorMachargo Salvador, Julioen_US
dc.date.accessioned2020-01-28T17:09:54Z-
dc.date.available2020-01-28T17:09:54Z-
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn0214-9877en_US
dc.identifier.otherDialnet-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/69451-
dc.description.abstractEl grupo de investigación de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, denominado “Intervención en el desarrollo psicológico”, formado por profesorado docente e investigador dependiente del Departamento de Psicología y Sociología, hace una reflexión sobre “autorregulación cognitivo- emocional y su relación con el éxito”. La finalidad última es obtener un modelo teórico, que sirva de guía de intervención en diversos ámbitos de aplicación. Se parte de la experiencia investigadora en campos tales como Psicología del Desarrollo, Autoconcepto y Autoestima, Desarrollo Personal y Social, Intervención Educativa en Trastornos del Desarrollo, Familia como contexto del Desarrollo Psicológico, Inteligencia Emocional y Moldes Mentales, tanto “normal” como en el ámbito psicopatológico y en el de competición deportiva.en_US
dc.description.abstractThe research group at the University of Las Palmas de Gran Canaria called “ Intervention in the Psychological Development” is conformed by professors teaching and researchers of the Department of Psychology and Sociology. The main aim in this paper is a reflection on “cognitiveemotional self-regulation and is relationship with success”. The ultimate goal is to obtain a theorical model to guide intervention in various fields of application. The group part from the research experiences in fields such as Developmental Psychology, Self Concept and Self-Esteem, Personal and Social Development, Educational Intervention in Developmental Disabilities, Family and Psychological Development Context, Emotional Intelligence and “Mental Molds”, both in “normal” development us the psychopathology field and in competition sports.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofINFADen_US
dc.sourceInternational Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología [ISSN 0214-9877],v. 2 (1), p. 81-88en_US
dc.subject61 Psicologíaen_US
dc.subject.otherAutorregulaciónen_US
dc.subject.otherÉxitoen_US
dc.subject.otherEmocionesen_US
dc.subject.otherAfrontamientoen_US
dc.subject.otherMetasen_US
dc.subject.otherAutorregulationen_US
dc.subject.otherSuccessen_US
dc.subject.otherEmotionsen_US
dc.subject.otherCopingen_US
dc.subject.otherGoalsen_US
dc.titleAutorregulación emocional y éxitoen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.urlhttp://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5135609-
dc.description.lastpage88-
dc.identifier.issue1-
dc.description.firstpage81-
dc.relation.volume2-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.authordialnetid779083-
dc.contributor.authordialnetid1892482-
dc.contributor.authordialnetidNo ID-
dc.contributor.authordialnetid193916-
dc.contributor.authordialnetid100824-
dc.identifier.dialnet5135609ARTREV-
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.fullNameLuján Henríquez, Isabel María-
crisitem.author.fullNameRodríguez Mateo, Heriberto Javier-
crisitem.author.fullNameTorrecillas Martín, Ana María-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (69,48 kB)
Show simple item record

Page view(s)

66
checked on Mar 9, 2024

Download(s)

41
checked on Mar 9, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.