Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/69419
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPeñate Cabrera, Marcosen_US
dc.date.accessioned2020-01-27T18:04:35Z-
dc.date.available2020-01-27T18:04:35Z-
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn1133-4770en_US
dc.identifier.otherDialnet-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/69419-
dc.description.abstractEn este artículo estudiamos los tres tipos de tareas más usadas en los diferentes modelos de pruebas orales (entrevista in-dividual a partir de una foto, de una tira cómica y diálogo en parejas). Para hacer este estudio evaluamos a 244 alumnosde segundo de bachillerato pertenecientes a nueve centros escolares y con un nivel A2 de inglés. La variable que hemosquerido analizar al contrastar los tres tipos de tareas es la de la cantidad de la producción oral. Se estudió, a través del testANOVA, las diferencias significativas entre las medias de palabras producidas por alumno. Dicho test nos reveló que elalumnado tiene una producción significativamente menor cuando la tarea se realiza a través de la entrevista individualcon fotoen_US
dc.description.abstractIn this paper we study the three types of tasks most frequently used in the different models of oral exams (one-to-one interview based on a photo, one-to-one interview based on a comic strip, and a dialogue in pairs). In order tocarry out this study we assessed 244 second-year baccalaureate students at nine different schools with an A2 levelof English. When contrasting the three types of tasks, our aim was to analyse the complexity of the oral production.By means of the ANOVA test, we studied the significant differences between the average number of words producedby the students. The test revealed that students produce a significantly lower amount when the test consists of aone-to-one interview based on a photo.en_US
dc.description.abstractDans cet article, nous étudions les trois types de tâches les plus utilisées dans les différents modèles d’épreuves orales (en-tretien individuel à partir d’une photo ou de vignettes humoristiques ou bien de dialogues en paire). Pour mener à biencette étude, nous avons évalué 244 élèves de Terminale appartenant à neuf établissements scolaires et ayant un niveauA2 en langue anglaise. La variable que nous avons voulu observer en contrastant les trois types de tâches est celle de laquantité de production orale. Nous avons analysé, à travers le test ANOVA, les différences significatives entre les moyennesde mots employés par apprenant. Ledit test a révélé que les élèves ont une production significativement inférieure quandla tâche est réalisée lors d’un entretien individuel avec une photoen_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofLenguaje Y Textosen_US
dc.sourceLenguaje y textos [ISSN 1133-4770] (40), p. 129-136en_US
dc.subject5701 Lingüística aplicadaen_US
dc.subject.otherInglés como lengua extranjeraen_US
dc.subject.otherEvaluaciónen_US
dc.subject.otherTareas de producción oralen_US
dc.subject.otherFluidezen_US
dc.subject.otherEducación secundariaen_US
dc.subject.otherEnglish as a foreign languageen_US
dc.subject.otherAssessmenten_US
dc.subject.otherSpeaking tasksen_US
dc.subject.otherFluencyen_US
dc.subject.otherSecondary educationen_US
dc.subject.otherAnglais comme langue étrangèreen_US
dc.subject.otherÉvaluationen_US
dc.subject.otherTâche de production oraleen_US
dc.subject.otherFluiditéen_US
dc.subject.otherEnseignement secondaireen_US
dc.titleAnálisis de la variable tarea en la cantidad de producción oral de tests en inglésen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.urlhttp://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5336133-
dc.description.lastpage136-
dc.identifier.issue40-
dc.description.firstpage129-
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.authordialnetid3718001-
dc.identifier.dialnet5336133ARTREV-
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptDepartamento de Didácticas Específicas-
crisitem.author.orcid0000-0002-4447-9442-
crisitem.author.fullNamePeñate Cabrera, Marcos-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (820,03 kB)
Show simple item record

Page view(s)

67
checked on Mar 9, 2024

Download(s)

26
checked on Mar 9, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.