Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/58985
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorClouet, Richarden_US
dc.date.accessioned2019-12-17T14:57:12Z-
dc.date.available2019-12-17T14:57:12Z-
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.issn0212-4130en_US
dc.identifier.otherDialnet
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/58985-
dc.description.abstractEste trabajo se centra en el tema, tan debatido, de las diferencias entre los profesores de lengua extranjera nativos y no nativos, en particular los profesores de inglés. Después de hacer una revisión bibliográfica sobre los trabajos de investigación sobre el tema, analizamos la percepción de profesores y alumnos en cuanto a la influencia del profesorado nativo y no nativo en el aula de idiomas. También, partiendo de nuestra experiencia como profesor en una Facultad de Traducción en España, exponemos nuestras impresiones y vivencias al respecto.en_US
dc.description.abstract«Native vs. Non-Native Teachers: A Matter to Think Over». The present paper focuses on the much debated issue of native and non-native speakers as teachers of foreign languages, and particularly English. After offering a brief literature review of the research on the differences between native and non-native teachers, we shall get a deeper insight into student and teacher perceptions of the influence of native and non-native teachers on the foreign language classroom. We shall also express our thoughts and feelings about the subject, and expose our experience as a teacher in a Translation Faculty in Spain.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofRevista de Filología de la Universidad de La Lagunaen_US
dc.sourceRevista de Filología de la Universidad de La Laguna [ISSN 0212-4130] (24), p. 69-76en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject.otherProfesores nativosen_US
dc.subject.otherProfesores no nativosen_US
dc.subject.otherDiferenciasen_US
dc.subject.otherPercepciones de prfesores y alumnosen_US
dc.subject.otherNative teachersen_US
dc.subject.otherNon-native teachersen_US
dc.subject.otherDifferencesen_US
dc.subject.otherStudent and teacher perceptionsen_US
dc.titleNative vs. Non-Native Teachers: A Matter to Think Overen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.isi000420200500006
dc.identifier.urlhttp://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2100067-
dc.description.lastpage76-
dc.identifier.issue24-
dc.description.firstpage69-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid3625961
dc.contributor.authordialnetid707236-
dc.identifier.dialnet2100067ARTREV-
dc.contributor.wosstandardWOS:Clouet, R
dc.date.coverdateAbril 2006
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Foreign language education through applied technologies and intercultural sensitivity-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.orcid0000-0003-0727-1260-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.fullNameClouet, Richard-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (131,99 kB)
Show simple item record

Page view(s)

73
checked on Aug 3, 2024

Download(s)

71
checked on Aug 3, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.