Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/58985
Title: Native vs. Non-Native Teachers: A Matter to Think Over
Authors: Clouet, Richard 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Keywords: Profesores nativos
Profesores no nativos
Diferencias
Percepciones de prfesores y alumnos
Native teachers, et al
Issue Date: 2006
Journal: Revista de Filología de la Universidad de La Laguna 
Abstract: Este trabajo se centra en el tema, tan debatido, de las diferencias entre los profesores de lengua extranjera nativos y no nativos, en particular los profesores de inglés. Después de hacer una revisión bibliográfica sobre los trabajos de investigación sobre el tema, analizamos la percepción de profesores y alumnos en cuanto a la influencia del profesorado nativo y no nativo en el aula de idiomas. También, partiendo de nuestra experiencia como profesor en una Facultad de Traducción en España, exponemos nuestras impresiones y vivencias al respecto.
«Native vs. Non-Native Teachers: A Matter to Think Over». The present paper focuses on the much debated issue of native and non-native speakers as teachers of foreign languages, and particularly English. After offering a brief literature review of the research on the differences between native and non-native teachers, we shall get a deeper insight into student and teacher perceptions of the influence of native and non-native teachers on the foreign language classroom. We shall also express our thoughts and feelings about the subject, and expose our experience as a teacher in a Translation Faculty in Spain.
URI: http://hdl.handle.net/10553/58985
ISSN: 0212-4130
Source: Revista de Filología de la Universidad de La Laguna [ISSN 0212-4130] (24), p. 69-76
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2100067
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (131,99 kB)
Show full item record

Page view(s)

73
checked on Aug 3, 2024

Download(s)

71
checked on Aug 3, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.