Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/58554
Title: La rúbrica de un taller de escritura para enseñar a sinohablantes en el contexto universitario europeo: estudio de caso
Other Titles: A Writing Workshop Rubric to Teach Chinese in a European University Context: a Case Study
Authors: Cáceres Lorenzo, María Teresa 
Santana Alvarado, Yaiza 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Keywords: Enseñanza español para extranjeros
Alumnos chinos
Metodología comunicativa
Taller de escritura
Rúbricas, et al
Issue Date: 2014
Journal: Porta Linguarum 
Abstract: La presencia de alumnos chinos en un curso cero universitario de lengua española promueve esta investigación. El fracaso de las modalidades de la enseñanza comunicativa europea en los aprendientes chinos suscita la creación y desarrollo de un taller de escritura basado en un sistema de rúbricas. El objetivo final es evaluar el éxito del desarrollo de la competencia discursiva a través del progreso de la destreza escrita y la conciencia metalingüística en sinohablantes. Las aportaciones de esta investigación son la presentación de unos criterios de valoración válidos para otras situaciones de aprendizaje y, los resultados del empleo de estas matrices.
The presence of Chinese students in the classes of an undergraduate course of this research promotes the Spanish language. The failure of the modalities of European communicative teaching students Chinese learners raises the creation and development of a writing workshop based on a system of scoring rubrics. The final objective is to evaluate the success of the development of discourse competence through written progress and skill in sinohablantes metalinguistic awareness. The contributions of this research include the presentation of a valid descriptors for other learning situations and employment outcomes evaluation of these matrices.
URI: http://hdl.handle.net/10553/58554
ISSN: 1697-7467
Source: Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras [ISSN 1697-7467] (21), p. 227-244
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4582318
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (1,3 MB)
Show full item record

Page view(s)

48
checked on Apr 22, 2023

Download(s)

54
checked on Apr 22, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.