Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/58453
Title: Use of teaching materials in foreign language classes for trainee translators in Spain
Authors: Adams, Heather 
Cruz García, Laura 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Keywords: Foreign language teaching
Translation and interpreter training
Teaching materials used
Enseñanza de lenguas extranjeras
Formación de traductores e intérpretes, et al
Issue Date: 2017
Journal: Babel A.F.I.A.L. 
Abstract: In this article. we will present the results of a survey carried out on foreign language lecturers inTranslation & Interpreting (T&I) Faculties in Spain to discover what teaching materials they use, and in what proportion, in their classes. To this end, we will present a brief theoretical overview, followed by the scope and methodology of our study. In this case, we will present the data regarding the foreign languages taught and the curricular year they are taught in, how long the lecturer shave been teaching foreign language in T&I programmes and their use of textbooks and texts taken from other sources. Finally, we cross-reference the data obtained regarding materials used by curricular year and by how long the lecturers have been teaching in this particular field in order to pinpoint any salient differences. Our results aim to reflect foreign language teaching practice in T&I Faculties in Spain.
En este artículo se presentan los resultados de una encuesta cumplimentada por profesores de lenguas extranjeras en Facultades de Traducción e Interpretación (FTI) españolas con el fin de averiguar qué materiales docentes emplean en sus clases y en qué proporción. Se ofrecerá una breve introducción teórica, seguida de la contextualización y la metodología de este estudio. Se presentará información sobre las lenguas extranjeras experiencia de los profesores en la enseñanza de lenguas extranjeras en las FTI y el uso de manuales docentes y textos de otras fuentes. Por último, los datos sobre el tipo de material empleado en función del curso académico y los años de experiencia de los profesores en este ámbito se cruzan para determinar si existen diferencias notables. Los resultados de este estudio reflejarán ciertos aspectossobre la práctica docente de lenguas extranjeras en las FTI españolas.
URI: http://hdl.handle.net/10553/58453
ISSN: 1132-7332
Source: Babel A.F.I.A.L. [ISSN 1132-7332], n. 26, p. 101-118
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6287754
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (424,78 kB)
Show full item record

Page view(s)

23
checked on Jun 18, 2022

Download(s)

20
checked on Jun 18, 2022

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.